hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه

کرمانشاه| مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی طی ۹ ماهه امسال مراجعه کردند. 

 میثم حجتی پور از مراجعه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه طی ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: این رقم نسبت به استاندارد ۵ برابر بیشتر است و با تهیه بسته فرهنگی به دنبال کاهش این مراجعات هستیم. او افزود: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه شده است. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه حدود ۷۷۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این آمار ۳۹ درصد جمعیت استان است. این مسئول ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور بیش از ۳۵۰۰ زایمان در بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه انجام‌شده که معادل یک‌سوم موالید استان است. حجتی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توسعه اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه گفت: این بیمارستان یکی از مهم‌ترین اورژانس‌های استان است و از همین رو برنامه‌ای برای توسعه آن باهدف بهبود ارائه خدمات در نظر گرفتیم و تاکنون مطالعات اولیه آن انجام‌گرفته است و از سال ۹۹ عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد. او گفت: در حال حاضر ۲ بیمارستان و ۷ مرکز درمانی درمانگاهی داریم که ۳ مرکز آن در سنقر، پاوه و جوانرود طی ۲ سال اخیر به این مجموعه اضافه‌شده است. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت تخت‌های بیمارستانی حوزه درمان داشت و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۱۲ تخت فعال داریم و همچنین با بهره‌برداری از ۲ مرکز درمانی جدید ۲۹ درصد افزایش مراکز درمانی داشتیم. این مسئول نوبت‌گیری را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه درمان عنوان کرد و گفت: با افتتاح سامانه یکپارچه نوبت‌دهی در دهه فجر امسال با شماره ۴ رقمی ۴۶۴۶ نوبت‌دهی برای تمام استان راه‌اندازی خواهد شد و به‌این‌ترتیب مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کاهش می‌یابد. او در خصوص راه‌اندازی طرح نسخه الکترونیکی گفت: این سازمان از یک سال گذشته بحث الکترونیکی کردن نسخ پزشکی را با طرف‌های قرارداد استارت زد و از مهرماه ۹۷ تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادرشده است و به این لحاظ رتبه نهم کشور را کسب کردیم.

حجتی پور عنوان کرد: روند پرداخت بدهی به مراکز طرف قرارداد نسبت گذشته بسیار بهتر شده است و در بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت‌ها به‌روز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد